Eğitim-Öğretim

Öğretim Sistemimiz

Okuma-Yazmaya Hazırlık Etkinlikleri

Okuma-yazmaya hazırlık etkinlikleri kapsamında çocuklarımızı, yapılan kavram, sayı ve çizgi çalışmalarıyla ilköğretime her yönüyle hazır hale getirme çabasındayız.

Türkçe Dil Etkinlikleri

Amacımız çocuklarımızı yapılan hikaye anlatma teknikleri, şarkı, şiir, bilmece ve drama çalışmalarıyla kendilerine güvenen ve daha rahat ifade edebilen bireyler haline getirmektir.

Davranış Eğitimi 

DersimizDavranış eğitimimiz karakter ve değerler eğitimimizin yanında yine fırsat eğitimi olarak yapageldiğimiz çalışmaları kapsamaktadır. Okul idaremiz ve öğretmenlerimiz elbirliği ile hazırlanan programlar çerçevesinde plan dahilinde yapılmaktadır. Her sınıfımız seviyesi gereğince programlar tertip edilir ve müfredat zenginleştirilir. Bu çerçevede öğretmenlerimiz gerek seminer dönemlerinde gerekse özel zamanlarda özel seminerlere katılarak bu çalışmayı planlarlar ve yıl içerisinde plan dahilinde uygularlar. Öğretmenlerimizin yanısıra alanında uzman kişilerden yararlanılarak haftanın belirli günlerinde Aile eğitimi seminerleri kapsamında velilerden de yardım alınarak programı icra ederler. 

İngilizce Dersimiz

Anasınıfı dahil her sınıfımızda yine düzeylerine uygun en kaliteli materyalleri kullanarak yabancı dil eğitimini yapmaktayız. Haftalık olarak 3 ders saati ile 12 ders saati arasında değişen yabancı dil eğitimi çeşitli program ve projelerle süslenmektedir. Pratik konuşma eğitiminin de verildiği derslerimizde öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleşen bir proje ve başarımız bulunmaktadır. 

Resim Dersimiz

Görsel Sanatlar Dersimizde öğrencilerimizin özel yetenekleri ve yaş seviyesi göz önüne alınarak etkinlikler üretiyoruz. Sınıf düzeyini dikkate alarak yaptığımız organizeli çalışmalarda; karakalem, yağlıboya, tişört baskı, çerçeve oluşturma, gölge çalışması, yansımalar, akrilik, kabartma, dolgu gibi etkinlikleri kullanıyoruz. Bu çalışmalarda temel esas bilgi yoğunluğu yaşayan zihinlerde farklı bir bakış açısı getirerek öğrencilerimizin zihnindeki yorgunluğu azaltmak ve güzel ve sanatsal bakış açısı yakalamaya çalışmaktır. Öğrencilerimizin her birinin özel çalışma alanı olup, malzemelerinin de depo edildiği alan vardır. Hayatın yalnızca çalışmak ve bilgiden ibaret olmadığını, çeşitli sanatsal etkinliklerin ve görsel güzelliğin hayata zevk katacağının bilincinde olarak öğrencilerimize bu hususta titiz bir çalışma yapmaktayız. Normal ders saatlerinin dışında serbest ekinliklerde de bu tür özel çalışmalara gönderdiğimiz öğrencilerimiz mevcuttur. Çeşitli dallarda ödül aldığımız bu çalışmaları her yılın mayıs ayında Konya mızın çeşitli sergi yerlerinde sunmaktayız. Gelip görmenizi tavsiye ederiz. 

Beden Eğitimi Dersimizde

Beden Eğitimi dersinde öğrencilerimizin psikomotor gelişimleri dikkate alınarak çeşitli aktiviteler yapmaktayız. Derslerimizde disiplin öncelikli fiziksel hareketlerin yanısıra çeşitli spor alanlarına yönlendirme çalışmalarımız bulunmaktadır. Ok atma, uzun atlama, kısa ve uzun mesafeli maratonlar, dağcılık, buz pateni, bedminton, tranbolin, ağırlık taşıma, basketbol, futbol, hentbol gibi etkinliklerin yanında zihin jimnastiği gerektirecek mangala ve zeka oyunlarına da yer vermekteyiz. Bunun dışında halkoyunları ve tekvando alanında serbest etkinlik saatlerinde haftada iki saat olmak üzere yetenek keşfettiğimiz öğrencilerle de özel çalışma yapmaktayız. Müzik DerslerimizdeMüzika ritmik zekanın bir çok bireyde gizil halde olduğu halde bunun bireyler tarafından bilinmediği için bu zeka yönünü geliştirme adına bir şey yapmadığını düşünüyoruz. Bunun için özellikle derslerimizde bu tür yetenekleri olan öğrencilerimizi keşfediyor onlarlar özel çalışmalar yapıyoruz. 

Müzik derslerimizde 

sınıf düzeyine uygun çeşitli enstrumanlarla nota eğitimi, temel müzik eğitimi yapıyoruz. Daha ileri düzeyde olan öğrencilerimize ise özel çalışmalar yaparak bu yeteneğini iyi bir enstruman çalma yolunda geliştirmeye çalışıyoruz. 

Veli Rehberi

Çocuğunuz gelişimi ve gelişiminin takibi hakkında bir kaç ipucu;

 1 . Planlarınızı Paylaşın: Düzenli olarak yaptığınız aile toplantılarında, çocuğunuza model rolünde bir ebeveyn olarak kendi planlarınızdan bahsedin. Planlı olunduğu aktiviteler planlaması için yardımcı olun ve ders çalışma programının aralarına aile toplantıları koyun.

2 . Kitap Okuma Saatlerinin Kaydını Tutun: Yatay eksende haftanın günlerinin yazılı olduğu bir grafik tutarak çocuğumuzu okuma konusunda motive edebilirsiniz. Çocuğunuzun en sevdiği kitaptan her akşam kaç sayfa okuyacağı konusunda hedef belirlenmesini sağlayın ve grafiği nasıl işaretlemesinin gerektiğini öğretin. Bu şekilde her gün okuduğu sayfa sayısının arttığını göreceksiniz ve daha da önemlisi çocuğunuza bu ilerlemesinden dolayı övdüğünüz zaman yüzündeki ışıltıyı sizde fark edeceksiniz.

3 . Problemlerine Yardımcı Olun (Sorunlarıyla İlgilenin): Çocuğunuzun okulda sürekli tekrar eden bir problemi olduğunda, çocuğunuzun öğretmeniyle konuşun ve problemi çözmek için planlar yapın. Buna rağmen sorun hâlâ devam ediyorsa, çözülmemişse ilerlemesine engel olan belirli bir öğrenme problemi olup olmadığını anlamak için bir test uygulayın.

4 . Dinlenme Metotlarını Öğretin: Eğer çocuğunuz sınav olurken panikliyorsa, ona küçük bir dinlenme, rahatlama tekniği öğretin. Önce, karnından yavaş ve rahat nefes almasını söyleyin. Daha sonra, nefesini verirken fısıltıyla D-İ-N-L-E-N demesini söyleyin. Çocuğunuza gerginliği ve vesveseleri arttığında bu yeni metodu uygulaması için cesaretlendirin. Bunu aynı zamanda siz de uygulayabilirsiniz.

5 . Sınavlarda Kendine Güvenmesi Gerektiğinin vurgusunu Yapın: Bazı çocuklar herhangi bir sınava tam olarak hazır olduklarını hissetmek için aşırı çalışma ihtiyacı duyarlar. Eğer sizin çocuğunuzda bu kategorideki çocuklardan biriyse, sınav gününden günlerce önce tekrar etmesini sağlayan, makul bir ders planı hazırlamasına yardımcı olun. Çocuğunuzun kendine güvenini kuvvetlendirecek uygulama sınavlarına girmesini sağlayın.

6 . “Araştır, Sor, Oku, Anlat, Tekrar et” Metodunu Çalışma Aracı Olarak Kullanın: Öğrenciniz ders ile alakalı bir konuya çalışmaya başlamadan önce, çocuğunuza önce o konunun genel olarak ne hakkında olduğunu anlaması için araştırması gerektiğini, daha sonra konudaki başlıklar hakkında kendi kendine sorular üretmesi gerektiğini, bir sonraki aşmada bu sorunlara verilen cevapları okumasını, daha sonra verilen bu cevapları kendi kendine anlatmasını ve en son olarak da bütün öğrendiklerini tekrar etmesi gerektiğini öğretin veya sağlayın.

7 . Televizyon İzleme Vaktini Sınırlayın: Çocuğunuzun her hafta kaç saatini TV önünde geçireceğine karar verin. TV rehberinden, programları ve showları çocuğunuzun önceden seçmesini sağlayın. Uygun zamanlarda tekrar izletmek için özel programlar kaydedin.

8 . Aile Olarak Yılda Bir Hafta TV’den Uzak Kalmayı Planlayınız: Yılda bir hafta TV izlemeyin. Bu süre daha zevkli işlerin yapılmasına ve yeni şeylerin öğrenilmesine vesile olabilir.

9 . Çocuğunuzla Beraber TV İzleyin: Programın içeriğini çocuğunuza açıklayın. Çocukların gerçek ve hayali ayırt etmelerine yardımcı olun. Reklamları tartışın ki çocuğunuz bilinçli bir tüketici olabilsin.

10 . Beraber Okuyun: Bütün ailenin aynı anda katılabileceği bir okuma saati ayarlayın. Çocuklar, anne-babalarını okurken görmeye ihtiyaç duyarlar. “Söylediğimi yap”, ifadesinin “Yaptığımı yap” kadar etkili olmadığını unutmayın. Okuma kelime dağarcını arttıracaktır ve sohbetleri zevkli hale getirecektir.

11 . Öğretici Oyunlar Oynayın: Bekleme zamanlarında ve diğer boş vakitlerde, çocuğunuzun düşünmesini harekete geçirmek için aklınızda bir oyun hazır olsun. Twenty Question (20 soru), Categories (sınıflar) ve I Spy (casusluk yaparım) sınıflandırma becerilerini ve yöntemini öğretir. En erken yaşlardan başlayarak, çocuğunuzun aletlerin çalışma şeklini, kavramları ve çevresindeki nesnelerin özelliklerini anlamasının nasıl geliştiğini gözlemleyin.

12 . Mantıklı Hedefler Belirleyin: Bir çocuk için C’den A’ya derece atlamak imkansız gibi görünür. Her seferinde çocuğunuzun her gece çalışması için destekleyin ve gösterdiği çaba için her gün onu tebrik edin. Gelişmeyi göreceksiniz.

13 . Soruları Cevaplayın: Öğrenme saat 3’te bitmez. Soruları öğrenme deneyimine çevirin. Eğer çocuğunuzun sorunlarının cevabını bilmiyorsanız bir kaynak kitaba baş vurun. Bir gezi planladığınızda önce biraz ev ödevi yapın. Beraber gideceğiniz yerin tarihini araştırın. Görülmeye değer yerlerin listesini yapın ve bu yerin neden önemli olduğunu bulun.

14 . Matematiği Gerçekçi Yapın: Çocuğunuz, gerçek yaşam durumları yansıtan kelime problemine sahip olduğunda, gerçek araçları kullanın. Oturma odanızı adımla ölçün. Belli bir hızla gidilirse, büyükannenin odasına gitmenin ne kadar süreceğini hesaplayın. Matematiği gerçek hayatta ilişkilendirmek, çocuğunuzun öğrenme için ilkeleri ve sebepleri anlamasını kolaylaştırır.

15 . İyi Bir Dinleyici Olun: Çocuğunuzun, size her gün okumasını sağlayın. Onu sadece yanlış okuduğu kelimeleri düzeltmek için dinlemeyin. Biriyle bağlantılı kavramlar hakkında o durumda karakterlerin başka neler yapmış olabileceği hakkında, daha sonra ne olabileceği hakkında konuşun. Çocuğunuzun, benzer temalarda okumuş olduğu hikayeleri hatırlamasını ve onları karşılaştırmasını sağlayın.



17 . Okul İşlerinde İstekli Olun: Çocuğunun gittiği okulun faaliyetlerini destekleyen velilerden olun. Özel durumlarda okulda bulunacak telefon konuşmalarında bulunarak okula yardımcı olun. Çocuklar anne ve babalarını okulda görmekten çok hoşlanır. Ayrıca okulun sizin yardımınıza ihtiyacı var.

18 . Öğretmenlerle Konuşun: Çocuğunuzun öğretmeniyle görüşmek için bir sorun çıkmasını beklemeyin. Diyalogu ilk günlerden başlatın ve devam ettirin. Okulun ve öğretmenlerin yaptığını takdir etmek, bunu onlara hissettirmek çok önemlidir. Ufak bir teşekkür pek çok yol aldırır. Öğretmenlerin de olumlu tepkilere ihtiyacı vardır.

19 . Konuşmayı Genişletin: Küçük çocuklar konuşmaya başladığı zaman onlara baş sallayarak yada tek kelimelik cevap vermeyin. Çocuğunuzun kelime dağarcığını genişletin ve onları düşünmeye sevk edecek cevaplar verin. Sonraları, çocuğunuzun uzun cümleler kurmasına ve düşüncelerini detaylarıyla açıklamasına yardımcı olun.

20 . Çok Pratik Yaptırın: Mükemmellik amaç değildir. Büyüklerle kurulan en küçük bir diyalog, oyunlarda rol alma gibi faaliyetlere çocuğunuzun pratik yapmasını sağlayacaktır.

21 . Her gün Matematikle Uğraşın: Çatalları saydırarak, kurabiyeleri toplatarak, malzemelerin ölçülerini verdirerek, termostatı ayarlayarak vb. çocuğunuza matematiğin önemini sezdirin.

22 . Okul Takip Çizelgesi Tutun: Çocuğunuzun her yıl çalışmasını gösteren bir çizelge belirleyin ve böylece onun neleri öğretmekte olduğunu anlayabilirsiniz. Bu şekilde sık sık tekrarladığı hataları ya da dikkatsizlikleri saptayarak gerektiği zaman bu çizelgenin size yardımcı olmasını sağlayabilirsiniz.

23 . Okul Çalışmalarını Sağlayın: Çocuğunuz okulda olamadığında ev ödevlerini göz ardı etmeyin. Çocuğunuzun ödevlerini düzenlemesinin önemli bir yeri vardır. Bu çocuğunuzun çalışmalarını saklı tutmasına ve her gün sınıfta olanların önemli olduğunun sizin tarafınızdan bilinmesine yardımcı olacaktır

24 . Ev Ödevi Planı Yapın: Çocuğunuza ödevlerini yapması için iyi bir ışık ve aydınlatma sağlayın. Düzenli bir zaman ayarlayın. Çocuğunuzun yaptığı ödevleri zamanında ve doğru biçimde övün.

Veli Görüşme Saatleri

 Değerli Velilerimiz; Okulumuzda öğretmenlerimizin ders programlarına göre oluşan boşlukları öğretmen-veli görüşme saatleri olarak ayarlanmıştır. Buna göre okulumuzdaki personelin görüşme saatleri şu şekildedir: RENKLİ KISIMLAR DERSİN OLDUĞU SAATLER,

Görüntülemek için tıklayınız.          

Okul Kıyafetleri

Sayın Velimiz; okulumuzda öğrencilerimizin belirlenen kıyafeti giyme zorunluluğu vardır. 2016/2017 eğitim öğretim yılı okul kıyafetlerimiz eşofman da dâhil ‘’Tercih Giyim’’ de satışa başlamıştır. Yoğunluk başlamadan kıyafetlerinizi temin ediniz. www.tercihgiyim.com 0332.238.99.78

Rehberlik

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

Öğrenciyi tanımak, öğrencinin farkındalığını geliştirmek, problemlerle karşılaştığında çözüm yollarını bulmasını sağlamak, gerçekçi davranıp özeleştiri yapabilmek, kapasitesinin fark edip içeriğini doldurmak, çevresine dengeli ve sağlıklı uyum sağlamak, kendini gerçekleştirmek. Yine kişisel, sosyal, eğitsel ve mesleki alanlardan öğrencilerin hizmet almasını sağlamak için uzman kişilerce sistemli, bilimsel ve profesyonel bir yardım sürecidir. Buradan hareketle öğrencilerin kendi ayakları üzerinde durabilmesi, mücadele ruhu kazanması, kendi kendine yetmesi gibi konularda yardımcı olmak için gerekli çalışmaları yapan birimdir. 

Buradan hareketle ARMAĞAN KOLEJİ olarak Misyonumuz; Ailesine, kendisine ve insanlığa yararlı, üretken, kendi ayakları üzerinde durabilen, sorumluluk bilincine sahip, çevresi ile ilişki kurabilen ve geliştiren çağdaş gençler yetiştirmektir. Umarım faydalı oluruz. Saygılar…

Rehberlik servisi çalışma sistemi

Öğrenci ve veli görüşmelerimiz randevu sistemiyle yapılmaktadır. Velilerimizin acil durumlar dışında telefonla önceden randevu alıp gelmelerini önemle rica ederiz. 

İletişim

Okul İletişim Telefonu :0 332 3246190Rehberlik Servisi Dahili No: :19 

Öğrenci ile yapılan çalışmalar

Anlatmak isteyip de kimseye anlatamadığınız fakat birileriyle paylaşmanız gerektiğini hissettiğiniz duygu ve düşünceleriniz olduğuna inanıyorsanız,Verimli ders çalışma tekniklerini ve daha başarılı olmak istiyorsanız,Sınav kaygısı ve stresle baş etme konusunda kendinizi geliştirmek istiyorsanız,Teog konusunda nasıl bir yol izleyeceğinize karar vermek istiyorsanız,Gelecek ile ilgili hedef belirlemek konusunda kararsız iseniz,Bu ve bunun gibi birçok konuda öğrencilerimize yardımcı olmak amacıyla öğrencilerimizle bireysel görüşmeler yapılmakta, gerekli test ve envanterler uygulanmaktadır, Gerek görülürse bu görüşmeler bir periyoda bağlanmakta ve öğrenciyle düzenli olarak görüşülmektedir. Yapılan çalışmalarda (görüşmelerde gizlilik ilkesine bağlı kalınarak) veli idare ve sınıf öğretmenleriyle de iletişim içinde hareket edilmektedir.Öğrenciye yönelik seminerler (Verimli çalışma yöntemleri,Sınav kaygısı,Dengeli beslenme,,ergenlik,Motivasyon,,Test çözme teknikleri,vb) 

Veli ile yapılan çalışmalar

Mutlu bir aile, mutlu bir çocuk demektir. Mutlu çocuk ise, mutlu gelecekler için en büyük ümidimizdir.Mutlu çocuklar yetiştirmek için, okul-aile işbirliğini canlı tutarak, doğru iletişim modelleriyle aile içi huzuru artırmak ve çocuğunuza “Ailem beni anlıyor” düşüncesini yerleştirmeyi amaçlıyoruz. Bu doğrultuda; Velilerle sorunların ve çözüm yollarının karşılıklı konuşulduğu bireysel rehberlik hizmetleriHer sınıf düzeyinde yapılan “Veli Toplantıları”Velilerimize yönelik seminerlerimiz. (Aile içi iletişim,Aile tutumları,Sorumluluk eğitimi, Okul başarısında ailenin rolü, Ergenlik dönemi, Teog modeli ,Sınav sürecinde veliye düşen sorumluluklar, okula uyum seminerleri,sınav kaygısı, vb.)

Servis Listesi

Sporda Biz

Armağan Koleji olarak 2016-2017 yılı Konya derecelerini okulumuzda toplamaya devam ediyoruz.

Okulumuzda ilk olarak Okçuluk dalında Uluslararası Geleneksel Okçuluk Müsabakalarında Amasya ve Kütahya'da 2. lik Çanakkale'de 3. lük, Olimpik okçuluk branşında ise Konya 2. olarak guru kaynağımız olan Okulumuz öğrencisi sporcumuz Ahmet Tuna YEŞİLKAYA'yı, Konya 1. liği getiren sporcularımız Hüseyin Yağız Tuğlu ve Eren Evran'ı 

Yüzme dalında Abdülaziz Oruç Konya 1.liği madalyasını alarak sporda Armağan Kolejinin ne kadar iddialı olduğunu gösterdi.

Hentbol Kız takımımız da Konya 4. lüğü kupasını getirmişti ki hemen ardından

Bocce Kız takımımız Konya 2. liği kupasını okulumuza sundular. Daha hangi alanda falliyet gösteriyorsunuz sorularına cevap;

Voleybol kız takımımız Konya 4. lüğü kupasını kaldırarak verdiler.

Bu yıl Başarılara doymayan Armağan Kolejinin sporcuları

Tenis turnuvasında Süleyman Kaan Yağmur un Konya 3. lüğü ile zirve yolunda başarılarını ortaya koydular.

Bu ekiple daha nice başarılara, tebrik ederiz çocuklar...

Futsal Grup maçlarında Yıldız takımımız ilk maçını 11-0 ikinci maçını 3-2'lik skorla gelibiyet elde ederek gruptan çıkmayı garantiledi.

English Festival

Uluslararası Matematik Sınavı

Ural Federe Bölgesi Öğretmen Evi

XIV. Bilim Temelleri Bilgi Yarışması

2017-2018 öğretim yılı

1.etap Sınav Kuralların Açıklamaları

-Sınav süresi 1 saat 15 dakikadır. Katılımcı, sınav süresince (75 dakika) sınav salonunu terk etmeyecektir.

-Sınav süresi boyunca tükenmez kalem ( mavi veya siyah renk )kullanılması zorunludur.

Kurşun kalem kullanılması yasaktır.

-Öğrenci bilgileri özel hazırlanmış tabloya büyük harf ve kitap harfi ile (el yazısı değil) yazılacaktır.Doldurulması zorunlu alanlar:

Öğrenci bilgileri (ÖRNEK)

Soyadı ATEŞAdı İMGEİkinci adı ( varsa !) NUR
Okul KOCADEMİR ORTAOKULU
Şehir İSTANBULÖğrenci logini s798654

-Yanıtlar, özel hazırlanmış cevaplar tablosuna yazılacaktır. Büyük kitap harfi (el yazısı değil ) kullanarak her harf veya her rakam her kare içinde yazılacaktır. Cevap tablosu dışında yapılan yanıtlamalar dikkate alınmayacaktır.

- Çoktan seçenekli soruların belirtilen sayıdan fazla seçenek yazdığında verilen cevap yanlış sayılacaktır.

Örnek: 1. 1.-5. soruların beş seçenekten bir doğru cevabı vardır. Bir soru için birden fazla seçenek işaretlendiğinde o soru için verilen cevap yanlış sayılacaktır ve 0 puan verilecektir.

Örnek 2: 6.-10. soruların altı seçenekten üç doğru cevabı vardır. Bir soru için üçten fazla seçenek işaretlendiğinde o soru için verilen cevap yanlış sayılacaktır ve 0 puan verilecektir.

- Dört yanlış cevap bir doğruyu götürmemektedir.

-Kısa bir cevap ( kelime veya rakam ) verilecek şeklinde hazırlanmış soruların cevap olacak rakam veya kelime ilk kareden başlayarak (tekil ve yalın durumda!) her kare içine bir rakam veya bir harf gelecek şekilde yazılacaktır. Büyük harf ve kitap harfi (el yazısı değil )

kullanılacaktır. Almanca ve İngilizce dillerinde kullanılan tanımlık (die, der, das,the), virgül, nokta ve diğer işaretler kullanılmayacaktır. Cevap 2 kelimeden oluşuyorsa: İTALYA BAŞKENTİ ( örnek) veya BİTKİ, HAYVAN (örnek ) her kare içinde ayrı bir sembol

(harf,virgül ) olarak yazılacaktır.

-Sınavda herhangi bir yardımcı materyal, ders kitapları, sözlük, cep telefonu, hesap makinesi gibi yardımcı araçlar kullanılması yasaktır. Test kağıdındaki boşlukları karalama yapmak için kullanabilirsiniz.

-Sınav süresince görevlilerle konuşulması ve soru sorulması, öğrencilerin birbirlerinden kalem, silgi vb. şeyler istemeleri yasaktır. Sınav sırasında kopya çeken, çekmeye teşebbüs eden ve kopya verenlerin kimlikleri sınav tutanağına yazılacak ve bu kişilerin sınavları

geçersiz sayılacaktır. 

-Sınav kâğıtlarının sınav süresince diğer öğrenciler tarafından görülmeyecek şekilde kullanılmasına dikkat edilecektir.

-Sınav kağıdını teslim etmek için yerinden kalkan öğrenci, o andan itibaren sınav kağıdı üzerinde değişiklik yapamaz.

Test bilgileri ve cevaplar tabloları doldurma örnekleri:

Matematik testileri:

3 bölümden oluşmaktadır ve toplam 20 soru içermektedir. Tüm sorulara doğru cevap verildiğinde maksimum puan sayısı 100’dür.

1. Bölüm: Toplam 11 sorudan oluşmaktadır. 1.-6.sorunun dört seçenekten bir doğru cevabı vardır. Bir soru için birden fazla seçenek yazıldığında o soru için verilen cevap yanlış sayılacaktır. Doğru cevap 3 puan değerindedir. 7.-11.sorular kısa bir cevap ( işlem sonucu olarak ölçü birimleri kullanmadan) her kare içine rakam olarak yazılacaktır. Doğru cevap 5 puan değerindedir.

2.Bölüm: 5 sorudan oluşmaktadır. 12.-14. sorularda eşleştirme yapılacaktır. Eşleştirme işleminde ikinci sütundeki bazı harf tekrarlanabilir veya kullanılamayabilir. Eşleştirdiğiniz harfi büyük harf ve kitap harfi (el yazısı değil ) yazılacaktır. 15.-16.sorularda dizi oluşturma (sıralama ) yapılacaktır. Dizi oluşturma (sıralama) eşleminde cevaplar tablosuna, boşluk bırakmadan ve diğer işaretleri kullanmadan rakamlar yazılacaktır. Doğru cevap 6 puan değerindedir.

3.Bölüm: 4 sorudan oluşmaktadır. 17.-20.sorularda cevap sadece sayı olarak (ölçü birimleri kullanmadan ) her kare içine rakam olarak yazılacaktır. Ondalık kesri virgül kullanarak yazılacak. Doğru cevap için toplam 27 puandır.

Cevaplar Tablosu (ÖRNEK)

Maksimum
Puan
Soru123456
13422218
Soru71245
Soru8105
Soru92,55
Soru1010005
Soru111/55
Soru121A2C3D4E5F6B6
Soru131B2D3C4F5A6E6
Soru141D2E3F4C5A6B6
Soru156543126
Soru162456316
Soru170,58
Soru1810007
Soru19N6
Soru20CEBİR6

Biyoloji ,Coğrafya, Fizik ve Kimya testleri:

4 bölümden oluşmaktadır ve toplam 25 soru içermektedir. Tüm sorulara doğru cevap verildiğinde maksimum puan sayısı 100’dür.

1. Bölüm: Sorular, bilgi düzeyini kontrol etmek amacıyla hazırlanmıştır. 5 sorudan oluşmaktadır. Her sorunun dört-beş seçenekten bir doğru cevabı vardır. Bir soru için birden fazla seçenek yazıldığında o soru için verilen cevap yanlış sayılacaktır.Doğru cevap 1 puan değerindedir.

2.Bölüm: Sorular, öğrencilerin edinilmiş bilgi uygulaması yeteneğini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.5 sorudan oluşmaktadır. Her sorunun altı seçenekten üç doğru cevabı vardır. Bir soru için üçten fazla seçenek yazıldığında o soru için verilen cevap yanlış sayılacaktırDoğru cevap 3 puan değerindedir.

3.Bölüm: Sorular, yaratıcı ve bir branşının farklı bölümleriyle diğer branşların bütünleşmesini sağlayan sorulardır. Branşın her bölümünün bilgilerini bilmek, terminolojiyi kullanmak, uygunluk göstermek, tarifine göre tanımak, doğru cevabı seçmek gerekmektedir. 10 sorudan (5 soru –eşleştirme, 5 soru – dizi oluşturma ) oluşmaktadır. Cevabı, her kare içine bir harf veya rakam olacak şekilde yazılacaktır. Büyük harf ve kitap harfi (el yazısı değil ) kullanılacaktır.

Nokta, virgül ve diğer işaretleri kullanılmayacaktır.Doğru cevap 5 puan değerindedir.

4.Bölüm: Sorular 5 sorudan oluşmaktadır. Kısa bir cevap ( kelime veya rakam olarak ) verilecek şeklinde hazırlanmıştır. Doğru cevap 6 puan değerindedir.

Cevaplar Tablosu (ÖRNEK)

Soru12345Maksimum
Puan
134235
Soru61353
Soru72363
Soru81243
Soru92343
Soru101563
Soru111A2B3B4A5A5
Soru121C2A3E4D5B5
Soru131B2A3D4E5C5
Soru141A2D3B4C5E5
Soru151C2E3A4B5D5
Soru16235145
Soru17135425
Soru18541325
Soru19312345
Soru20345125
Soru21BİYOM6
Soru22GERİDÖNÜŞÜM6
Soru23ATMOSFER6
Soru24POLEN6
Soru25TUNDRA,TAYGA6

Almanca testleri:

Almanca test sorulları DAAD (Alman Akademik Değişim Servisi ) ve J. W. Goethe Üniversitesi’nin test hazırlama metotları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Almanca testleri 3 bölümden oluşmaktadır ve toplam 5.-8.sınıf – 12 soru, 9.-11.sınıf – 11 soru içermektedir. Tüm

sorulara doğru cevap verildiğinde maksimum puan sayısı 100’dür.

1. Sözcüksel ve Dilbilgisel Bölüm: 1.-2. çoktan seçmeli soruların bir doğru cevabı vardır. Doğru cevap 2 puan değerindedir. 3.soruda dizi oluşturma,4.soruda eşleştirme yapılacaktır. Cevabı, her kare içine bir harf veya rakam olacak şekilde yazılacaktır. Büyük harf ve kitap harfi (el yazısı değil ) kullanılacaktır. Nokta, virgül ve diğer işaretleri kullanılmayacaktır.Doğru cevap 5 puan değerindedir.

2.Bölüm. Okuma: 5.soruda eşleştirme yapılacaktır. 6.-7.çoktan seçmeli soruların bir doğru cevabı vardır.Doğru cevap 20 puan değerindedir.

3.Bölüm. Almanca dilini konuşan ülkelerin genel kültür, coğrafyası ve gelenekleri. 8.-9. çoktan seçmeli soruların bir doğru cevabı vardır. Doğru yanıtların numaralarını cevap tablosuna yazınız.10.-12.soru kısa bir cevap ( kelime veya rakam olarak ) verilecek  şeklinde hazırlanmıştır. Cevap olacak rakam veya kelime ilk kareden başlayarak (tekil ve yalın durumda!) her kare içine bir rakam veya bir harf gelecek şekilde yazılacaktır. Büyük harf ve kitap harfi (el yazısı değil ) kullanılacaktır. Tanımlık ( der, die, das ), virgül, nokta ve diğer işaretler kullanılmayacaktır.Doğru cevap 2 puan değerindedir.

Cevaplar Tablosu (ÖRNEK)

Maksimum
Puan
Soru11.111.231.321.421.5110
Soru22.112.212.332.422.5210
Soru3324155
Soru41C2A3D4E5B5
Soru51B2C3A4D5E20
Soru61A2B3A4A5A20
Soru77.117.217.327.437.5220
Soru82
Soru93
Soru10GOETHE
Soru11BERLIN
Soru12REN

İngilizce testleri:

İngilizcetestleri 3 bölümden oluşmaktadır ve toplam 12 soru içermektedir. Tüm sorulara doğru cevap verildiğinde maksimum puan sayısı 100’dür.

1.Blok. Sözcüksel ve Dilbilgisel Bölüm.1.-2. sorularda üç seçenekten bir doğru cevabı vardır.Doğru cevap 2 puan değerindedir. 3.soruda dizi oluşturma,4.soruda eşleştirme yapılacaktır.Cevabı, her kare içine bir harf veya rakam olacak şekilde yazılacaktır. Büyük harf ve kitap harfi (el yazısı değil ) kullanılacaktır. Nokta, virgül ve diğer işaretleri kullanılmayacaktır. Doğru cevap 5 puan değerindedir.

2.Bölüm. Okuma: 5.soruda eşleştirme yapılacaktır.Cevabı, her kare içine bir rakam olacak şekilde ( virgül kullanmadan ) yazılacaktır. 6.-7.çoktan seçmeli soruların bir doğru cevabı vardır.Doğru cevap için toplam 40 puan değerindedir.

3.Bölüm. İngilizce dilini konuşan ülkelerin genel kültür, coğrafyası ve gelenekleri. 8.-9. çoktan seçmeli soruların bir doğru cevabı vardır.Doğru yanıtların numaralarını cevap tablosuna yazınız10.-12.soru kısa bir cevap ( kelime veya rakam olarak ) verilecek şeklinde hazırlanmıştır. Cevap olacak rakam veya kelime ilk kareden başlayarak (tekil ve yalın durumda!) her kare içine bir rakam veya bir harf gelecek şekilde yazılacaktır. Büyük harf ve kitap harfi (el yazısı değil ) kullanılacaktır. Tanımlık (The… ), virgül, nokta ve diğer işaretler kullanılmayacaktır.Doğru cevap 3 ve 8 puan değerindedir.

Cevaplar tablosu ( ÖRNEK )

Maks.
puan
Soru11.111.231.321.411.5110
Soru22.132.222.312.422.5210
Soru3138526745
Soru41A2C3F4B5D5
Soru51A2A3B4C5B10
Soru66.1A6.2C6.3D6.4A6.5A20
Soru77.1A7.2B7.3B7.4C7.5A10
Soru853
Soru943
Soru10ENGLAND8
Soru11PENCE8
Soru12ARTHUR8